Być produktywnym czy życzliwym…po co wybierać?


? W jaki sposób chcielibyście, by z wami rozmawiano?

Od swojego powstania Interactifs zadało to pytanie już ponad 100 000 uczestników szkoleń i klientom w ponad 30 krajach.

Wszyscy odpowiedzieli jednakowo: „Aby przekaz był jasny, bezpośredni, precyzyjny, zwięzły, trafiał w sedno, zaś wypowiedź była sformułowana w sposób uprzejmy, z szacunkiem, grzeczny, ciepły i, w miarę możliwości, z odrobiną humoru.”

Odpowiedź jest uniwersalna, niezależna od kultury, narodowości, wieku, płci czy statusu osoby, której zadawane jest to pytanie.

To, co wyróżnia daną kulturę czy osobę, to sposób w jaki wyraża ona uprzejmość, grzeczność i takt.

Możemy zatem założyć, że wszyscy nasi rozmówcy spodziewają się, że będziemy z nimi rozmawiać w ten właśnie sposób.

W jaki sposób rozmawia się z tobą?

Zbyt często podczas spotkań czy rozmów pojawiają się niedopowiedzenia, nieoczywiste znaczenia, domysły, podteksty, sugestie czy manipulacje.

Jest to często nieumyślny wynik trudności, na jakie napotykają ludzie próbując przejść wprost do sedna sprawy i jednocześnie prowadzić rozmowę w sposób cywilizowanyi, gdy chcą być bezpośredni, ale zarazem nie ranić rozmówcy.

Dyscyplina Interactifs® po prostu naucza jak zmniejszyć rozbieżność pomiędzy tym, co sami robimy, a tym, czego spodziewamy się od innych w zakresie relacji.


Nawiążmy relację!
Pytanie, chęć, potrzeba …


error: Action impossible